MANNSKAPSLISTE
SPØRMÅL OG SVAR
MENY
Montere kortleser på metallflate
Går det?
Det går dessverre ikke.
Dette vil hindre antennen på kortleseren å lese HMS-kortet.
Det beste er å montere kortleser på en flate av tre/plast. Eventuelt legg noe mellom hvis du har behov for å montere den på en metallflate.
Kortet fungerer ikke m/ kortleser
Hva gjør jeg?
Det kan være at HMS-kort er blitt skadet. En løsning er å bestille et nytt HMS-kort til den/de det gjelder.
Bruk mobilappen Anleggsterminal for innregistrering til nytt kort er mottatt.
Jeg har fått nytt HMS-kort
Hva gjør jeg?
I menyen til venstre i Admin, velger du Arbeidere -> admin arbeidere -> send innloggingsinfo
Problem med synkronisering / internett
Hva gjør jeg?
Hvis du har problemer med synkronisering/internett-tilkobling bør man undersøke om det vises noe feilmelding i nettverksoppsett.
Aktivere en deaktivert kortleser
Hva gjør jeg?
For å aktivere en eldre kortleser må den kobles på internett og resynkroniseres med server før den er klar til bruk.
Det tilknyttede SIM-kortet er ikke aktivt
Hva gjør jeg?
Da må du Koble til WiFi og synkroniser kortleseren.
Anleggskode
Hva er det?
Dette er en femsifret tallkode for det aktuelle anlegget.
Denne tallkoden henger ofte på en registreringsplakat på anlegget der koden vises.
Om det ikke gjør det må en administrator på anlegget informere om koden.
Registreringspåminnelse
Kan jeg få det?
Du kan få påminnelse på mobiltelefonen når du kommer innenfor anleggets område.
Det krever bruk av vår anleggsterminal-app, og at du har aktivert nødvendige posisjonstjenester på telefonen.
Merk at dette kan påvirkes av dekning og tekniske begrensninger/personvern knyttet til Geofence-funksjonalitet som blir brukt.
Garanti på kortleser
Hvor lenge?
Det er 2 års garanti på kortleserne.
Om det skulle være problem med kortleseren eller batteri/leseplate eller andre ting er det bare å ta kontakt med support
PRAT MED KUNDESERVICE
KONTAKT OSS
Chat med oss
Still dine spørsmål, og kom i gang.